微博@戯作三昧

But my sins are my strength, he thinks; the sins I have done, that others have not even found the opportunity of committing. I hug them close; they're mine. Besides, when I come to judgment I mean to come with a memorandum in my hand: I shall say to my Maker, I have fifty items here, possibly more.

在微博跟人讨论了一下《狼厅》系列第三本延期的消息,又去翻了第一本。这本里的Cromwell真是完美地戳中了我的苏点,一想到第三本要把他写死就要酝酿情绪准备哭了(人都死了快五百年了,我给自己加什么戏

其实我现在也大致上知道他的结局会怎样,他死前写的信和临刑演说的内容都有记载,Mantel也已经剧透过结尾会怎样呼应第一本的开头了。但我真情实感了五年,小说、有声书、纪录片、史书、传记、电视剧、话剧、作者访谈一样都没落下,萌过cp,卖过不止一份安利(全都没反馈),翻译过同人,跟同好零交流也出不了坑,就我而言可以说是长情得可怕了,想到这横竖都要来的一刀怎么也没法面对(

评论(4)

热度(15)

© 戯作三昧|Powered by LOFTER